natt på museet

igår var det "la nuit des musées" i strasbourg, vilket innebar att museumen var öppna och gratis mellan kl 19.30-01.00 med diverse små happenings inuti. jag var på moderna konstmuseet med julius och carla, det bjöds på små dansföreställningar och konstskolelev-kortfilmsvisning.
vi tänkte även gå till ett annat museum men dit var det en så lång kö så vi gick och tog en öl istället.
idag har jag än en gång stört mig på att allt är stängt här på söndagar. ALLT!
fast när jag tänker efter är det kanske inte så dåligt, att ha en riktig vilodag i veckan. bara lite jobbigt när man fortfarande (efter 8 och en halv månad!!!) i det här landet inte riktigt har fått in det där i skallen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0