MUSIK

igår kom en musiker till home! en ung tjej vid namn camille, som spelar dragspel (som jag nu kommit på är ett sjukt coolt instrument) och en hel del andra små instrument, och sjunger såklart. hon hade en musikdag för kvinnor från home och från ett annat kvinnohem; centre flora tristan som jag besökt en gång. jag hjälpte till. det var riktigt häftigt! vi sjöng kanon och stämsång, provade en massa coola rytminstrument, och jag fick chansen att spela piano (synt...men ändå) för första gången sen jag lämnade sverige!
på kvällen hade vi en litet danspass, jag och två kvinnor. den ena är utbildad dansös/koreograf, även om det var ett bra tag sedan hon dansade nu. den andra är från marocko och riktigt bra på magdans. det var sjukt kul! och jag kom ihåg en massa grejer från när jag själv dansade också...
EKMANNEN! <3 ;)
ikväll ska jag på konsert på la laiterie igen! det blir:
:D :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0