paris-bretagne-paris

är nu tillbaka från min lilla resa, väldigt trött men nöjd och glad. förra helgen var vi ett tiotal volontärer i ett iskallt paris. vi värmde oss på louvren, musée d'orsay och centre pompidou - vilket föresten måste vara det bästa muséet någonsin. vi hann också med tour de montparnasse, samt att vara instängda i gare de l'est mitt i natten, men det är en annan historia...
sen i måndags åkte jag och irina vidare till vår evs-halvvägs-kurs i redon, bretagne. det var en fin liten stad och kursen var helt okej, fick mig att fundera en hel del över framtiden. det kanske inte var den mest spännande av de kurser jag ha hittills, men det kan också ha något att göra med att jag var lite sjuk.
i fredags, när kursen var slut, åkte vi hem till irina och elias i deras lilla by pierrefonds i "närheten" av paris. vi spenderade lördagen i paris där vi mötte upp ett par andra tjejer, ana och mareike, som vi sedan sov hos, i deras ännu mindre by ännu en bit ifrån paris. precis som irina och elias jobbar och bor de i ett barnhem, som i deras fall utgör cirka 40 procent av hela byn. igår åkte vi tillbaka till de förstnämnda, vi spenderade kvällen hos deras kompisar och imorse tog jag ett tidigt tåg för att hinna tillbaka till strasbourg och jobbet.
imorgon jobbar jag också, men sen är jag ledig fem dagar, eftersom ELIN, INA och MARIA kommer HIT!!! vad vi då ska hitta på kan man bara gissa, men vad man vet är att det kommer bli GAAALET!
(ursäkta om jag uttrycker mig lite töntigt, men det är så jag känner det ju)

vy från pompidou


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0