GLAD PÅSK

igår jobbade jag på homes nystartade dagis, "le petit home a l'etage". det är en verksamhet som styrs av home men i en annan lokal; ett dagis för socialt utsatta familjer, dels kvinnor från home men även andra. just nu behöver de lite extra hjälp så igår hoppade jag in där för första gången. otroligt mysigt, vi lekte med modell-lera och klossar, dansade och gjorde kullerbyttor med de små knytena. barn är ju fantastiska, men jag är ändå glad att jag främst jobbar med vuxna annars. det blir liksom ett annat utbyte med vuxna.
tog en paus från dagiset mitt på dagen eftersom jag ordnade ett biobesök för kvinnorna på home. sin nombre, såg vi. en mexikansk väldigt stark film om gängvåld och folk som försöker ta sig över gränsen till usa. efteråt berättade en av kvinnorna, som är mexikanska och har bott i usa, att hon själv rest på ett sånt där överpackat tåg mot gränsen, att det var otroligt farligt, flera dog och hon hade tur som klarade sig... sådant känns så overkligt att höra.
ett sånt här tåg
på kvällen var jag på bio igen, med en kompis. såg alice i underlandet! franskdubbad (haha) och i 3d (vilket ju knappast var värt att betala extra för.) men åh, jag älskar tim burton!
och hans fruga
och nu är det ju påskhelg, dvs LÅNGHELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0