weekend wars

Har nyss återvänt till mitt fina lilla rum efter en grym helg!
I lördags kom anna, julius och ett par andra killar hit, jag och anna spenderade eftermiddagen med att förgäves försöka ta oss med hennes bil till min parkering (tydligen var flera gator blockerade på grund av nån slags marknad) medan killarna skejtade... Vi träffade sophia på stan och gick allihopa hem till mig för att laga pizza i mitt pyttelilla kök, i min knappt fungerade gasugn... det lyckades (i stort sett) och vi hade förfest på mitt rum innan vi gick ut i den strasbourgiska natten... först kom vi till nån slags utomhusfestival, men lyckades inte komma in, så vi gick vidare, gruppen splittrades men jag, anna och sophia hamnade tillslut på en fantastisk erasmus-fest, vi dansade tills fötterna smärtade och gick hem för att sova hos mig. dagen efter, igår alltså, gick vi på strasbourgs musée des beaux arts, och sen följde jag med anna och julius till bischwiller, den lilla staden en bit härifrån där de bor. de har en stor, jättefin lägenhet som de delar med andra volontärer. där kan man ha fester! :D på kvällen åt vi choklad och såg bridget jones dagbok på fransk tv, och imorse tog jag tåget tillbaka till strasbourg. om två timmar börjar jag jobba. jobba eftermiddag är nice. speciellt en måndag efter en grym helg comme ce-la!

:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0