lyx, byråkrati och sånt

Kom nyss hem från nån slags jättekonstig medlemskväll på Lafayetten här (om någon inte vet så är lafayette typ som en aningens lyxigare version av åhlens), jättehög musik och en massa tanter som sprang runt med champagneglas, jag och Mareike följde med ett par kompisar till henne som skulle dit efter att vi hade ätit middag på universitetsrestaurangen Le Stift. har köpt biljetter dit nu, det är inte jättebilligt eftersom jag inte är student, men ändå värt att slippa laga mat varje kväll, och måltiderna och bra och minst sagt rejäla! förrätt, varmrätt och dessert, som sig bör här i franskland!

Har bakat kakor på jobbet tre kvällar i rad nu. Fransyskorna älskar choklad och jag klagar INTE! Idag var jag också ute på en liten promenad med en av kvinnorna, hon blev alldeles till sig när jag sa att jag gillade hennes örhängen och insisterade på att jag skulle köpa likadana. Sen när jag sa att behövde nytt nagellack gav hon mig en hel hög med lack i färger som hon tröttnat på! :) trevlig dam det där alltså!

Imorse var jag på securité social med min handledare för att skriva in mig, men det var så mycket att fylla i så vi inte hann klart, måste tillbaka nästa vecka. har jättemycket liknande småärenden att uträtta nästa vecka, måste verkligen skriva en lista så jag inte glömmer nåt viktigt och, jag vet inte, blir utkastad ur landet eller nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0