INFLYTTAD!!!

NU ÄR JAG INFLYTTAD!!!!!!!!!!!!!!!

hämtades imorse av sekreteraren på home protestant, rené, hon tog mig först till min bostad för att lämna bagaget. jag har alltså ett rum i en byggnad som ägs av reformisförsamlingen här i strasbourg, det finns tre andra rum på min våning, och tre eller fyra på våningen under. det finns kök och badrum på varje våning, som man delar. köket är väldigt gammalt, och duschen på min våning funkar inte, men annars är det underbart här. det ligger jättecentralt, nära jobbet, rummet är jättefint, och jag får ha besökare som jag vill!

sen tog rené mig till min nya arbetsplats. jag fick träffa några av kvinnorna som bor där, några ur personalen och inte minst chefen. min handledare var dessvärre inte på plats, hon kommer imorgon, men till min stora glädje dök conny, den förra volontären på home, upp! hon visade mig runt, gav en massa tips, svarade på en massa frågor, det var superbra! hon är så omtänksam, tex hade hon gjort i ordning en pärm åt mig med exempel på olika typer av aktiviteter som hon anordnade under sin tid här. (om jag inte har nämnt det går alltså mitt jobb ut på att ordna aktiviteter för kvinnorna och barnen på home, som typ pyssel, sport, lekar, utflykter, biobesök etc.)

på eftermiddagen var jag ledig, jag packade upp, gjorde i ordning rummet och sen promenerade jag runt i strasbourg, njöt av solen och skaffade lite grejer som jag behöver, mat och sånt. på kvällen träffade jag min ena granne, efraim i rummet bredvid. han är från angola, pluggar juridik på universitetet här och är supertrevlig. hans kompis var här också. de hjälpte mig med mitt nya simkort till mobilen, med gasspisen, och inte minst med internet! jag blev sååå lycklig när jag fick veta att jag har gratis trådlöst på rummet!

nu kan jag skypa och sånt!

imorgon börjar jag jobbet kl 11, då det är personalmöte. sen ska jag förhoppningsvis få träffa min handledare, marie :)

(jag har alltså ett nytt, franskt, mobilnummer. hör av dig om du vill ha det.)

här kommer några bilder! först från la belle strasbourg, sen från MITT RUM! :D


(lägg märke till den fina välkomstskylten som conny gjorde till mig :D )

Kommentarer
Postat av: Gustav

ÅH det är ju megafint ju. Både stan och rummet.



Du verkar redan trivas skitbra, det visste jag iofs, men skönt att det börjat så toppen som det gjort.



Själv sitter jag i skolan och researchar, ska skriva reportage om Allhusets verksamhet. Lite tradigt men det måste göras.



Gasspis och icke fungerande dusch, tror inte det kan bli mer franskt än så.. lycka till!

Bisous ton frère

2009-09-08 @ 17:13:06
Postat av: ina

JAG VILL HA DITT NUMMER!!! NU!!! GIVE IT TO ME BABY;)Perfekt, nu kan jag ju smsa dig på en gång om det är något jag måste berätta, vilket det lite är faktiskt, men det tar jag nog på något privatare ställe, typ fbmail eller nåt:)

2009-09-08 @ 19:35:35
URL: http://inastinas.blogg.se/
Postat av: danscissi

Heeej låter som om du har det bra =)jag vill också ha ditt numer man vet ju aldrig när det kan behövas ;) saknar dig!! Pussar och kramar

2009-09-08 @ 22:47:46
Postat av: Petra

Vad kul att du har det så bra!

Kramar på dig!

2009-09-09 @ 12:50:45
Postat av: Torbjörn Bådagård

Kan man få hemsidesadressen till organisationen så man kan få se hur de presenterar sin verksamhet så man kan jämföra

2009-09-14 @ 17:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0