FRAMME!

nu sitter jag pa strasbourgs stadsbibliotek, vid en dator med franskt tangentbord, sa ni far ursakta bristen pa svenska a a o...

allt har gatt jattebra hittills! flygresan igar gick smidigt, utan konstigheter, jag reste tillsammans med sigrid, en annan volontar fran sverige. vi blev hamtade pa flygplatsen av anne marie fran organisationen VISA som ar de som ordnar ankomstkursen for alla volontarer, och hon korde oss till centre st thomas dar vi ska bo denna vecka medan kursen pagar. forst var det lite krangel med vart rum, men det loste sig som tur var, och vi kunde sova  gott pa natten :)

det drojer tills i eftermiddag innan de andra kommer och kursen startar, sa idag ar jag och sigrid helt lediga. sa vi tog den ultramoderna sparvagnen in mot centrum for att se oss omkring i staden. och jag sager bara sahar; strasbourg ar SAGOLIKT! det ar en gammal stad, med sota gamla hus och affarer och kafeer, det rinner en liten flod genom staden, med massa sma sota broar, allt ar helt enkelt otroligt pittoreskt! fast anda modernt med sparvagnen, universitetet, europaparlamentet... och sa pratar alla franska! kan det bli battre!! (okej nu hittar jag inte fragetecken pa tangentbordet...)

vi gick forbi dar jag kommer att bo, 4 rue de bouclier, och det lag typ i det sotaste kvarteret i hela stan! och det lag alldeles nara en julbutik som har oppet aret runt (det kommer ina gilla!)

nu maste jag nog ga, tror var internettid ar slut snart... men jag aterkommer! formodligen inte forran nasta vecka dock, tror inte jag kommer ha tillgang till internet medan kursen pagar

A BIENTÔT!


Kommentarer
Postat av: ina

ohlala, dit måste vi gå! shit, nu måste jag verkligen hälsa på dig innan jul!!!:D

2009-09-03 @ 21:48:41
URL: http://inastinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0