tillbaka från sydkusten

ÅH! det är vad jag kan säga om den gångna veckans underbara evs-kurs vid kusten, nära montpellier! vi bodde precis vid stranden, det var varmt och soligt och vi badade varje dag! i MEDELHAVET! att det är samma land som strasbourg är helt sjukt!
vi var ca tjugo tjejer, alla var jättetrevliga och roliga och en del av dem speciellt tyckte jag jättemycket om, ska åka och hälsa på dem under året :) på dagarna hade vi språkliga övningar, information om evs, diskussioner osv. en dag hade vi eftermiddagen ledig, vi fick låna cyklar och picknickade på stranden. en kväll såg vi på film, resten av kvällarna festade vi, och nattbadade... åh och maten var sjukt god! ostarna är helt otroliga! hmm, vad mer? det finns så mycket att berätta, FÖR mycket, men jag skulle kunna sammanfatta veckan i en liten lista.
denna vecka har jag:
1. lärt mig namnen på en stor del av franska fotbollslandslaget, eftersom en av tjejerna hade fått en kortlek av sin bank(!) med bilder på dem. mina favoriter är FLAMINI och BOUMSONG!
2. lärt mig dricka mintsirop (det är typ som saft) och kaffe med socker, samt äta roquefort!
3. cyklat längs en nudist(!!!)strand. inget jag skulle vilja göra om.
4. dansat estniska och tyska danser, sjungit franska och ungerska sånger, och lekt en massa lekar
5. haft franskalektioner
6. lärt mig tillverka små plånböcker av tomma mjölkpaket
7. tagit bilder som snart dyker upp på facebook, här orkar jag inte ladda upp så många eftersom det går sjukt segt
7. inte minst, fått nya coola volontärkompisar!

EN BILD!

(förresten, jag har hört att det är kallt i sverige. hehehehehe...)

Kommentarer
Postat av: G

Åh! Boumsong! Kvalitet.



Jag har varit i Linköping aka Regnköping i helgen, fruktansvärt blåsigt, regnigt och kallt. Men man överlever väl. Du verkar som vanligt ha det skitbra, hoppas det håller i sig! xoxo bro

2009-10-04 @ 15:35:30
URL: http://neverhappened.blogg.se/
Postat av: Petra

SVINKALLT! Ska byta till vinterdäck.... :'(

2009-10-11 @ 15:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0