söndag

söndag igen. tiden går så hysteriskt fort så det är sjukt!
i fredagskväll gick jag ut med en kompis och hans pojkvän, vi gick till en klubb med en hyfsat ojämn könsfördelning, om man säger så... i lördagsmorse kom anna och carla hit, vi åt massa goda ostar som de hade tagit med sig och sen shoppade vi. jag är ju som sagt fattig och kunde inte köpa så mycket, men en billig klänning unnade jag mig.
på kvällen åkte vi, tillsammans med sophia, julius etc till en "fest" i en stad vars namn jag inte kommer ihåg. det var faktiskt lite av ett antiklimax, jag hade föreställt mig värsta hemmafesten men det visade sig bara vara en liten samling tyskar som satt och drack öl och lyssnade på dålig musik. som tur var hade jag ju mina vänner med mig, så vi hade kul ändå. jag och sophia sov över hos anna i bischwiller, och imorse skjutsade hon hem mig. jag har nyss ätit brunch, var ambitiös och gjorde äggröra, och sitter nu och funderar på vad jag ska göra med resten av min söndag. lutar åt museum. i frankrike är alla museum gratis den första söndagen av varje månad, det vill säga till exempel idag, fast för mig, med mitt kulturkort, är det ju i och för sig gratis alla dagar, hela tiden! jag älskar mitt kulturkort!
å förresten! igår regnade det! för seriöst första gången sen jag kom hit! vilket för övrigt är en månad och en vecka sen nu... som sagt, tiden går verkligen hysteriskt fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0