reunion-dag

Idag var en mötesdag. Fast jag föredrar såklart det franska ordet - REUNION (återförening). låter så fint.

Iallafall, dagen började, som alla tisdagar, med ett tretimmars-personalmöte. Jag gör mitt bästa för att hänga med men det krävs en enorm koncentration. Personalen på home gillar att prata snabbt och med en massa slang. Fatta vad coolt jag kommer prata franska efter det här året! som värsta jenny from the block!

....

sen på kvällen var det stormöte med alla kvinnor (eller, som vi coola frankofoner säger, les nanas!) + personalen (l'equipe - laget, låter också mycket bättre på franska ju!) Och jag hade i uppdrag att fixa fika. Så jag bakade en massa kakor tillsammans med ett gäng kvinnor, det var jobbigt men kul! Sen på mötet skulle jag presentera mig själv och mina aktiviteter, var totalt oförberedd men tror ändå att det gick ganska bra.

Nu har jag nyss kommit hem och är helt utmattad. Imorgon har jag min första franskalektion på Université populaire (folkuniversitetet betyder det, först trodde jag att det betydde "det populära universitetet" och det låter ju minst sagt lite töntigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0