åh lycka!

CHARLOTTE HAR BOKAT BILJETT TILL STRASBOURG! :D åh lycka! den 25 okt-1 nov kommer hon hit, alltså snaaart! dessutom har jag köpt BILJETTER TILL THE VIRGINS till oss den 31 okt på la laiterie! åh lycka!

å just det, har ju köpt biljett till PLACEBO också, ska gå med sophia och barbara den 22 okt! åh en massa konsertlycka!

och nu är det ju dessutom fredag! åh helglycka!

:D :D :D :D

jag och charlotte @ hultsfred 09 jag och charlotte @ hultsfred i somras!

förresten, satt och slöläste franska metro idag på jobbet och råkade komma över en artikel om att nobelpriset i litteratur gått till herta müller. det hade jag ingen aning om. kändes minst sagt surrealistiskt, jag insåg med ens hur dålig (dvs. ingen) koll jag har på svenska nyheter nuförtiden. det enda jag vet är det som charlotte har berättat om paul ankas idiotiska fru som tydligen har fått uttala sig i tv.

för er information kan jag ju berätta att här i frankrike pratas det om en före detta minister som (förmodligen)ägnat sig åt sexturism, om "clearstream-affären" (har i ärlighetens namn inte riktigt lyckats förstå vad det handlar om, men nåt med sarkozy och hemliga listor och nån bank i nåt skatteparadis) och om rasistiska attacker på flyktingar i calais. så, nu vet ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0