utbildad

Idag var första dagen på den lilla mini-utbildning jag ska gå alla fyra torsdagar i november om sexistiskt våld - mekanismerna, juridiken och omhändertagandet av de utsatta. Det är en kurs som anordnas av den regionala delegationen för jämställdhet och kvinnors rättigheter, och som riktar sig till socialarbetare, jurister, vårdpersonal, poliser, volontärer och studenter som på något sätt ägnar sig åt dessa frågor. Temat för den första dagen var allmänna definitioner samt de juridiska aspekterna av det hela, och även om det var väldigt komplicerat och svårt att förstå, särskilt eftersom det var på franska, var det sjukt intressant! Kan verkligen tänka mig att ägna mig åt denna typ av frågor även i framtiden, men kanske snarare som jurist än som socialarbetare.

Det slog mig plötsligt, när jag satt där och antecknade, att jag faktiskt inte går i skolan längre och det känns fortfarande så overkligt. Det slog mig också hur pass mycket jag faktiskt lärde mig förra året på att göra vårt projektarbete (jag, maria och ellinore gjorde om mäns våld mot kvinnor i sydafrika) Jag kände igen termer, teorier och så vidare. Så kul att det är kunskaper jag kan ha användning för!

imorgonbitti är det gympa igen, med samma kvinna och kanske någon mer. på kvällen ska jag på teater med några kvinnor och några barn. nu är jag dödstrött och ska snart gå och lägga mig skittidigt. NATTI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0