mer SPEKTAKEL!

det franska ordet för föreställning (som i dans-, opera-, teaterföreställning) är spectacle. det tycker jag är lite komiskt för med ordet spektakel tänker jag mig någon slags galen kabaréshow, med tokiga kostymer och massa höga kickar och sånt.
idag var jag på ännu ett spectacle, den här gången med de allra yngsta barnen från home. det var en söt liten pjäs om en mamma och hennes (marionett-)barn. fint. och definitivt utan höga kickar.
efteråt hade jag ett litet gympapass, med en ny kvinna den här gången. och sen hade jag fransklektion på det populära universitetet. funderar på att hoppa av den kursen, gillar inte alls läraren och tycker inte att jag lär mig så mycket. nu sa jag i alla fall att jag skulle vilja öva mer på grammatik och sånt, så vi får väl se om det blir nån förbättring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0