freiburg

Idag, armistice-dagen, var jag med anna, carla och julius i freiburg, enligt vissa tysklands allra finaste OCH soligaste stad. kändes sjukt att kunna köra över och spendera dagen i ett annat land, bara sådär. staden levde verkligen upp till sitt rykte, den var jättefin (måhända inte lika fin som strasbourg, men det är det ju få städer som är) en studentstad med mysiga gamla kvarter och roliga butiker.
vi promenerade runt, fikade, shoppade och åt på restaurang. det var kyligt men soligt, och trevligt med lite miljöombyte. jag lärde mig många tyska ord också, vilket jag i och för sig gör hela tiden så pass mycket som jag umgås med tyskar.
har förresten upptäckt att det tydligen blivit omöjligt att göra mellanrum i mina bloggtexter. så bara så ni vet är det inte meningen att skriva ihop allt på detta viset.
imorgon är del två av min mini-utbildning och sen är det ju snart helg igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0