min fina vecka

imorse vinkade jag av charlotte på tågstationen. sorgligt var det, och drog upp en massa minnen från när jag sa hejdå till alla i sverige innan jag åkte hit, för exakt två månader sen nu...
veckan har varit underbar. jag och charlotte har åkt turistbåt, varit uppe i katedraltornet, varit på museum om alsace, shoppat, promenerat, (en gång såg vi bävrar!) ätit tarte flambées på finrestaurang och fikat, fikat, fikat och fikat igen. i onsdags var vi till och med lite hurtiga. solen sken, vi var och hälsade på gänget i bischwiller, cyklade och picknickade i hagenau-skogen. i fredagskväll kom bischwillergänget hit och vi gick ut med dem, och igår var the virgins-konserten en absolut fabulös avslutning på en mycket mycket fin vecka! idag, efter att som sagt ha vinkat av min kära charlotte, har jag hängt med julius och carla som var med på konserten igår och som också sov över hos mig inatt. nu har de också åkt hem och för första gången på länge är jag ensam.
förresten har vi (jag och mitt tyska crew) nu bokat en lägenhet i alperna från den 26 dec - 2 jan, vilket alltså innebär att jag inte åker hem till sverige över jul. julhelgen tänker jag fira på jobbet med kvinnorna och barnen. en annorlunda jul i år alltså.
jag tittar på de här bilderna och suckar. så så fint.

fika med charlotte

en av många fikasessions


the virgins

the virgins-konserten


Kommentarer
Postat av: G

Trist att du inte kommer hem över jul, men Alperna kommer ju rocka stenhårt. Jag funderar på en Frankrikeresa i vår någon gång, skriver C-uppsats då och kommer nog ha en del tid över. Ska kolla upp det!

2009-11-02 @ 18:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0