advent

i helgen öppnade strasbourgs berömda julmarknad! jag, irina och olivia (fina tjejer som jag lärde känna på min evs-kurs i montpellier och som hälsade på mig nu i helgen) strosade runt bland allt krimskrams och alla turister, drack underbart varmt vin, åt bretzels och njöt av den mysiga, om än något hysteriska, stämningen som börjar infinna sig här i julens (självutnämnda) huvudstad. i söndags åkte vi dessutom turistbåt (jag undrar hur många turer med den där turistbåten jag kommer hinna med under min tid här, den här gången roade jag mig i alla fall med att lyssna på barnversionen av hörguiden, där de bland annat jämförde EU med barn som leker på skolgården, en helt okej och ytterst pedagogisk jämförelse enligt mig) och så "besökte" vi europaparlamentet (det var stängt), och adventsfikade sedan i bischwiller, söta anna hade bakat kakor och tillverkat en fin adventskrans. imorse åkte olivia supertidigt medan jag och irina tog det lugnt, hann med ännu en julmarknadsrunda innan jag började jobba och hon åkte hem. på jobbet idag julpysslade vi; dekorerade ljus, målade med fönsterfärg och hängde upp "snöflingor" i bomull.
nu kommer anna snart hit för att sova över eftersom hon är ledig från jobbet imorgon.
här kommer en bild, fler kommer snart!
julhuvudstaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0