15/11

på begäran ska jag berätta mer om hur det gick till i torsdags med "les petits moments de bonheur". sagoberättaren som kom var en ung tjej, en student som gör detta på sin fritid. jag var med när hon läste böcker för två kvinnor med barn, den ena hade alltså precis fått tillbaka sina två små barn från barnhem, och i början verkade de lite skygga och höll sig nära mamman, till skillnad från den andra kvinnans två barn som var väldigt entusiastiska, skrattade, kommenterade och hela tiden ville välja nya böcker. men sagoberättandet gjorde alla mer avslappnade, mammorna som i början satt på varsin stol satte sig tillsammans med barnen på golvet, och de två blyga barnen vågade sig närmare. det var otroligt mysigt, särskilt eftersom det kändes att det uppskattades av såväl mammor som barn. förhoppningsvis inspirerar det mammorna till att själva läsa böcker för sina barn.
min helg har varit både vilosam och rolig. igår hade vi en fest hemma hos carla i bischwiller. hon har verkligen en jättefin lägenhet som man skulle betala svindyrt för i stockholm, eller i vilken stad som helst egentligen. i början delade hon den med en annan volontär men nu har den andra flyttat och hon har den helt för sig själv. vi brukar säga att det perfekta vore om man hade hennes lägenhet fast placerad där jag bor, mitt i strasbourg. fast jag gillar ju förstås mitt lilla fina rum också.
åh, idag bakade vi kakor hemma hos anna och julius! inte riktigt pepparkakor men nåt liknande, tyskt. det var mys

kakbak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0