halvvägs till jul

och hemlängtan har börjat sätta in, ordentligt.
vet inte om det har mest att göra med mig nedsatta allmäntillstånd (den jobbiga förkylningen och halsontet från häromveckan är tillbaka), julstämningen, pepparkakorna, eller mammas fina mejl. tror det är lite av allt. så mycket som jag ser fram emot att fira jul på home och försöka medverka till en trevlig stund för människor som har det som svårast just i jultider, gör det nästan ont i mig vid tanken på att släkten samlas hos moster och morbror i strängnäs, vid tanken på lucia och svt-julkalender, glögg och svenska julsånger.
dock har jag saker att glädjas över! igår hade jag mitt hittills mest lyckade gympapass, hela fyra kvinnor och jag! det är rekord, vi fick knappt plats! idag har jag köpt skidbyxor till alpsemestern! efter alpsemestern är det halvvägs-volontärkurs i cannes! imorgon är det julfest på jobbet! om exakt en månad är det min födelsedag och dagen efter kommer mamma och william hit! och ikväll är det julius födelsedagsfest, tills dess försöker jag kurera mig med strepsils och varm choklad och pepparkakor och sufjan stevens julskiva
åh åh åh jag höll på att glömma! en annan sak att glädjas åt! heja pete! heja sommaren! tagga tagga tagga!
åh nu mår jag mycket bättre! titta hur fint det är i strasbourg, dessutomstras
julgran place kleberpetite france
(olivias bilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0