GLAD LUCIA

här fattar ingen vad det är. jag var tvungen att söka på luciatåg på youtube för att få min årliga dos av denna eminenta tradition.
imorse, efter julius fest igår, var det rätt tungt att gå upp klockan tio för att hinna med tåget från b-willer tillbaka till strasbourg och jobbet. men när jag väl kom dit var det underbart. jag och två kvinnor dekorerade pepparkakor med karamellfärgad glasyr och stjärnströssel, och sen var det julfest! det började med ett spektakel, det var en kanadensisk sagoberätterska med världens mimik och kroppsspråk, riktigt bra. och sen kom tomten!!! först fick alla barn julklappar, sen alla kvinnor, och sen... jag(!!) och den andra unga praktikanten, pauline. jag fick en bok om yoga och en vacker sjal som min kära handledare marie valt ut. blev otroligt glad, fick ju dessutom gå fram och kindpussa tomten, jag med.
efter julklappsutdelningen var det fika och mingel och till och med lite dans. jag kom nyss hem, trött och med lite feber. imorgon tar jag kompledigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0