10/12

idag åt jag lunch hemma hos issouf och agathe. de har en väldigt fin liten lägenhet ett par spårvagnsstationer härifrån. de visade bilder från burkina och issouf berättade om alla tunnelbanestationer han besökt i stockholm, bland annat.
ikväll dekorerade vi julgranen på home. riktigt tjusig blev den. dessutom försökte jag visa hur man bakar lussebullar, vilket gick lite sådär eftersom vi inte hade någon jäst och använde bakpulver istället... det blev inte som lussebullar direkt, mer som någon slags scones med saffran typ. men men. fina blev de iallafall, och ätbara. pepparkaksdeg gjorde vi också, som vilar tills imorgon. i det receptet ersatte vi sirap med honung och bikarbonat med bakpulver och hoppas på det bästa. när jag smakade på degen gav det mig iallafall värsta smakminnes-flashbacken till svunna jultider, vilket ju borde vara ett bra tecken.
i värsta fall har jag ju mina ikea-köpta fabriksproducerade peppisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0