varför?

HEJ!

Nu kanske ni undrar varför jag har startat en blogg. Det råder ju liksom ingen bloggbrist precis.



Joråsatt, såhär ligger det till. Om en vecka (!!!) ska jag åka till Strasbourg, Frankrike, för att påbörja en tio månader lång europeisk volontärtjänst (EVS) på Le Home Protestant, ett center som hjälper socialt utsatta kvinnor och deras barn. Mitt arbete kommer i stort sett bestå i att ordna olika aktiviteter och utflykter för kvinnorna och barnen. Åtminstone så vitt jag vet. Jag ska bo i ett eget rum, men dela kök och badrum med fem eller sex andra ungdomar. Och jag ska lära mig franska, flytande. Det är planen. Just nu är jag härligt räddglad, det ska bli otroligt läskigt/spännande att flytta hemifrån, till en ny stad, i ett nytt land, i ett nytt sammanhang, men bara nya människor...

Detta är alltså min ursäkt för att starta en blogg! Någonstans måste jag ju få ösa ur mig och få utlopp för min ångest/glädje/hemlängtan/eufori, eller vad det nu blir.

ENJOY!

Kommentarer
Postat av: Petra

Det blir nog jättebra Lovisis!

Börjar bra i alla fall, kommer bli en intressant blogg!

Kram, Petra.

2009-08-26 @ 08:04:16
Postat av: lovisa

Hej! Ja, hoppas det iallafall! :) kram

2009-08-26 @ 15:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0