Tindra, Biscotin, Kenta & Stoffe

Idag var en bra dag. En bra dag med sol. Jag åt lunch på Tindras med min kära bästa vän Ina. Chèvresallad med honung, lyx! Faktiskt andra dagen i rad som jag äter lunch på Tindras, igår var det med Cissi. Men idag blev jag faktiskt bjuden! (Tack Ina och Inas rikskuponger!) Det var det sista traditionsenliga Tindras-fikat med Ina på länge, så det kändes minst sagt högtidligt. Hon är definitivt en av dem som jag kommer sakna allra mest.

 

Snygg-Ina och jag!


Lite senare åkte jag till Sweden Book Shop på Slottsbacken i Gamla Stan för att köpa saker att ta med till Strasbourg för att kunna visa upp och berätta om mitt kära hemland. Det blev en bok om ”Sverige och svenskarna”, en om svensk högtider, en om svensk mat, en fransk översättning av Bröderna Lejonhjärta (Les frères coeur-de-lion heter den! Och Skorpan heter Biscotin!), ett Pippi sakletar-memoryspel samt två vykort. Blir nog bra tror jag. Sedan gick jag till Götgatan för en stunds härligt självplågeri. Eftersom mitt bagage är begränsat till 20 kg är det knappast läge att köpa mer kläder, och dessutom har jag inte råd. Jag borde hålla mig undan, det borde jag verkligen. Men ack nej, jag går runt i affärerna, stirrar, suckar, klämmer, provar och får ångest. Men jaja, det är väl inte så farligt ändå. Jag ska ju till Frankrike, och där
finns det ju trots allt kläder.

Biscotin och Jonathan Coeur-de-lion
Biscotin & Jonathan Coeur-de-lion!

På kvällen kom mina vänner från det politiska ungdomsförbund där jag varit aktiv i drygt två år hem till mig, och vi hade filmkväll. Såg del två av Stefan Jarls Modstrilogi – Ett anständigt liv. I film två har modsen Kenta och Stoffe knarkat ner sig rejält, det har bara gått tio år sedan första filmen men de ser ut att ha åldrats fyrtio år, minst. Helt sjukt. Det var i alla fall en trevlig filmkväll, kommer sakna mina politiska vänner.

Det är det som är värst, att behöva säga hejdå till folk. Och jag ska ju ändå bara vara borta ett år, och göra en liten volontärtjänst. Tänk de som drar ut i krig, typ.

Jaja, allt är ju relativt.

Kommentarer
Postat av: Ina

aaww, kommer sakna dig mest också!! men skype 4 life!;) ska bara köpa mikrofon-hörlursset först...

2009-08-25 @ 23:51:20
URL: http://inastinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0