bittersweet

Igår var min avskedsfest och det var underbart. Underbart underbart. Amanda kom vi femtiden och hjälpte mig att handla och förbereda, vi fixade vitlöksbröd och folköl och chips och dipp och popcorn och jättegoda mango/chilli/apelsin/vodka-drinkar (äntligen invigde jag den fina drinkshakern som jag fick i studentpresent av Cissi och Monica!) Ina kom vid sjutiden och hjälpte till med det sista, och sedan började resten droppa in sisådär runt halv nio. Det var, precis som jag hade förutspått, sjukt kul och sjukt sorgligt. Cissi, Helena, Charlotte och Ina ska jag hinna träffa igen innan jag åker, men resten fick jag säga hejdå till. Hejdå på riktigt. Det var hemskt. Men, som sagt, det är ju inte som att jag ska dra ut i krig direkt, och en del ska komma och hälsa på, och så finns det ju skype!

(På tal om det, första gången som jag pratade på skype, med Anna när hon precis hade flyttat till lettland, så var jag såpass fascinerad av dess snillrikhet att jag brast ut i "MEN DET HÄR ÄR JU VÄRLDENS BÄSTA UPPFINNING NÅGONSIN, MAN KAN JU LIKSOM PRATA MED VARANDRA FAST MAN ÄR PÅ HELT OLIKA STÄLLEN!"



Eh, ja, ungefär som en telefon då alltså...)

Idag har jag och pappa varit i Täby Centrum och köpt en resväska till mig. Han gjorde samma sak med sin mamma när han skulle flytta hemifrån, så det var lite högtidligt sådär. Nu ska Cissi alldeles strax komma hit och leka med mig. Och ikväll blir det nog Ace.

Packa gör jag imorgon...eller nåt. Nedan några bilder från igår. Fler finns på fejzzbuck. Snart. När jag har orkat ladda upp dem.

dans på golvet!


hångel i soffan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0